dinsdag 2 maart 2010

BELLE FRATERNITE JUSQU'A LA MORT, LAVEUR 5

Deze lijkenwasser had een lijk gezien, die hij moest wassen, er was een jongeman naast hem die aan het roepen was naar de mensen en familie van die jongeman en die zei "ga weg iedereen" "allemaal weg"

De lijkewasser was verbaasd van zijn autoritaire houding.

En de lijkenwasser vroeg aan die jongeman "wat is jouw relatie met de gestorven broeder"

Hij zei met tranen in z'n ogen" Ik ben alles voor hem, zijn familie, zijn vriend, zijn broeder, ...."


Dan begonnen ze die lijk te wassen, maar ondertussen kon die man weeral niet zijn tranen bedwingen, hij begon terug te wenen,


De lijkenwasser zei "Alstublieft stop met wenen, want je maakt het hem slecht in z'n graf"

De lijkenwasser wou dan die man afleiden door met hem te praten en door hem bevelen te geven zoals geef mij die of geef mij dat


De lijkenwasser zei "vertel me wat meer over de relatie"




De jongeman begon dan te spreken"deze man is mijn jeugdvriend, wij gingen samen naar 't school, wij gingen samen naar het middelbare school, wij gingen samen 5 keer per dag bidden, wij zijn met twee zusters getrouwd, wij woonden in dezelfde blok, kortom we waren onafscheidelijk




Dan hebben ze de lijk begraven in Jeddah, in graf nummer 10





want graf nummer 10 was leeg en graf 9 is ingenomen maar graf 11 is nog open ook


Een aantal dagen later kwam er terug een andere lijk binnen, deze lijkenwasser zei "ik reeg bijna elke dag nieuwe lijken die ik moest wassen" dus het was voor hem een gewoonte, maar dit heeft hem echt doen wenen, en zelfs tranenn op de lijk laten vallen,


Hij zei "wie is deze jongeman"?




De vader van die jonge gestorvene zei "Haram aleek, eergisteren was hij hier nog met u zijn vriend aan het wassen, en dan barstte de lijkenwasser in tranen uit"


De familie van de jonggestorvene zei "Hij stierf van het verdriet voor zijn metgezel"


Hij zei : laat me gewoon met rust en we lieten hem dan gewoon in z'n kamer zitten en wenen van verdriet tot we hem zo vonden"

De lijkenwasser was zo verbaasd en zo verschoten dat hij z'n tranen niet in bedwang kon houden want zijn vriend werd begraven in graf 10 en zijn vriend in graf 11,

soubhanallah, de vriendschap omwille van Allah wordt verder gezet in de graf

Conclusie van het verhaal: voor al degenen die zeggen, niet te veel omgaan met je vrienden, zeg ik dit, kijk naar dit verhaal, laat je niet vriend(in) niet achter, laat hem niet in de steek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten